Consulent Verhuur en Verkoop

Tijdelijk gesloten

Consulent Verhuur en Verkoop

Omthuis Baarn

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau op eigen vakgebied
  • 2-5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (huurrecht) of je weet dit snel eigen te maken
  • Je beschikt over voldoende digitale vaardigheden en je bent in staat om snel te prioriteren
  • Je bent nauwkeurig,  resultaatgericht, collegiaal en dienstverlenend
  • Je beschikt over overtuigingskracht en je bent in staat om tot een goede oordeelsvorming te komen

Wat krijg je?

  • €3.748 - €4.727 (schaal H CAO Woondiensten) bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Dienstverband voor 1 jaar. Bij goed functioneren wordt het jaarcontract omgezet naar onbepaalde tijd
  • 24 tot 36-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Ontwikkelmogelijkheden en opleidingen
  • Individueel loopbaanbudget (ILOB)
  • 2% eindejaarsuitkering, bruikleen van laptop en telefoon, vitaliteitsbudget en een goed pensioen via SPW
  • Mogelijkheid om deels thuis te werken (het werk is daarbij leidend)
  • Reiskosten- en thuiswerkvergoeding

Wat doe je?

  • 30% Verhuurproces beheren
  • 20% Voor- en eindinspecties verzorgen
  • 20% Administratie verwerken
  • 10% Woningen op WoningNet adverteren
  • 10% Mails en KVS-taken doornemen
  • 10% Inspecties, bezichtigingen en opleveringen uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Consulent Verhuur en Verkoop bij Omthuis ben je verantwoordelijk voor het gehele proces van woningverhuur, van huuropzegging tot de uiteindelijke verhuur. Je verzorgt voor- en eindinspecties en je bent betrokken bij alle administratieve handelingen die bij deze processen komen kijken. Dit betekent dat je nauwkeurig werkt met documenten, zoals het beoordelen van kandidaat-huurders en het verwerken van huuropzeggingen. Daarnaast is een belangrijk onderdeel van jouw functie het adverteren van woningen op WoningNet, zodat potentiële huurders op de hoogte zijn van beschikbare woningen. Je begint de dag met het doornemen van je mail en belangrijke taken in het Klantvolgsysteem (KVS), waarna je op pad gaat voor inspecties, bezichtigingen of opleveringen. In de middag besteed je tijd aan het uitwerken van administratieve taken en kun je deelnemen aan projectgroepen of overleggen.

Binnen de afdeling Wonen ga je aan de slag in het team Verhuur en Verkoop en voer je jouw werkzaamheden uit op onze beide locaties (Leusden en Baarn). Dit team bestaat momenteel uit vijf medewerkers. De afdeling Wonen richt zich op o.a. sociaal (wijk)beheer en bewonersparticipatie/vastgoed, waarbij naast de interne samenwerking ook de samenwerking met externe partijen, zoals aannemers en overige netwerkpartners, erg belangrijk is.

Als je het leuk vindt om inspecties en bezichtigingen uit te voeren, afwisseling te hebben in binnen- en buitenwerk en je goed kunt omgaan met tijdsdruk en diverse taken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Consulent Verhuur en Verkoop

Op een leuke werkdag start je met koffie, gevolgd door een voorinspectie, bezichtigingen en een woningoplevering. Na de lunch verwerk je administratie en neem je deel aan een projectoverleg.

Op een minder leuke werkdag herverdeel je de afspraken van je zieke collega. Tegelijkertijd ontbreken er sleutels tijdens bezichtigingen en ervaar je storingen in WoningNet.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Mails en KVS-taken doornemen
    • Inspecties, bezichtigingen en opleveringen uitvoeren
    • Lunch
    • Voor- en eindinspecties verzorgen
    • Verhuurproces beheren
    • Weekstart afdeling Wonen en Vastgoed
    • Administratie verwerken
    • Mails en KVS-taken doornemen
    • Voor- en eindinspecties verzorgen
    • Deelnemen aan projectgroepen of overleggen
    • Inspecties, bezichtigingen en opleveringen uitvoeren
    • Woningen op WoningNet adverteren

Voorbeeld uit de praktijk

Je komt op kantoor en er zijn verschillende huuropzeggingen binnengekomen die direct aandacht vragen. Wat doe je?

In deze situatie is het belangrijk om snel prioriteiten te stellen. Begin met het verwerken van de huuropzeggingen, want deze hebben altijd voorrang. Maak afspraken met de huurders om hen genoeg tijd te geven om de woning op orde te maken en informeer hen over de procedure. Vervolgens zorg je ervoor dat de woning zo snel mogelijk op WoningNet staat voor doorverhuur na de einddatum. Houd goed contact met de aannemer om ervoor te zorgen dat alles op tijd wordt geregeld.

Groeipad

Bij Omthuis zijn we veel bezig met het investeren in de (zelf)ontwikkeling om zowel de individuele groei als de groei van het team te bevorderen. De cultuur van voortdurende ontwikkeling en groei wordt constant gestimuleerd. Onze medewerkers worden aangemoedigd om nieuwe vaardigheden te leren, kennis te delen en hun loopbaan actief te vormen. We geloven dat deze investering bijdraagt aan de versterking en vooruitgang van ons team en onze organisatie als geheel. Iedere medewerker bouwt een individueel loopbaanbudget (ILOB) en alle medewerkers besteden minimaal 12 uur per jaar aan hun eigen ontwikkeling.

Consulent Verhuur en Verkoop

Werken bij Omthuis

Omthuis zet zich in de gemeenten Leusden, Baarn en omgeving in voor betaalbaar en kwalitatief wonen. Dit doen we vooral voor mensen met een lager inkomen. Wij vinden het belangrijk om goed bereikbaar en beschikbaar te zijn voor onze huurders. Wij onderscheiden ons door onze sterke lokale betrokkenheid bij onze huurders en de buurten en wijken waar zij wonen.

  • Vestiging in Baarn en Leusden
  • 50 medewerkers
  • 60% / 40%
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Kernwaarden: Dichtbij, Deskundig, Duidelijk, Duurzaam
  • Hybride werken is mogelijk (werk is leidend)

Collega's

Foto van medewerker Ellen
Foto van medewerker Jannie
Foto van medewerker Gertjan
Foto van medewerker Jan
Foto van medewerker Jennifer
Foto van medewerker Marleine
Foto van medewerker Merijn
Foto van medewerker Regina
Foto van medewerker Thera

Ellen - Administratief Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een sociale omgeving past goed bij mij. Met de werkvelden bouwkunde, vastgoed, verduurzamen en kwaliteit heb ik affiniteit. In een werkomgeving met afwisseling tussen samenwerken en zelfstandig werken kom ik het best tot mijn recht. Een prima match!

Wat was je vorige baan?
Kennisspecialist

Wat doe je in je vrije tijd?
Afwisseling tussen inspannen en ontspannen: hardlopen, wandelen, werken in de tuin, lezen en haken

Jannie - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis is de rol van communicatieadviseur zeer veelzijdig. Ik heb contact met bijna alle afdelingen, wat zorgt voor een dynamische werkomgeving. Daarnaast ben ik zowel adviserend als uitvoerend bezig, waardoor ik direct kan inspelen op communicatiebehoeften en -strategieën. Juist die combinatie trekt mij aan.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij gemeente

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik hou van zeilen en ben van april tot en met oktober vaak op het water te vinden. Daarnaast doe ik aan krachtsport in combinatie met cardio en ga ik zeker drie keer per week stevig wandelen.

Gertjan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het hebben van contact met mensen, bezig zijn met vastgoed en techniek, en werken in een team in een relatief kleine en groene omgeving past goed bij mijn behoeften. Het bezig zijn met de (verbetering van) kwaliteit van onderhoud is ook super interessant

Wat was je vorige baan?
Timmerman

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, klussen en met mijn gezin op avontuur

Jan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Verantwoordelijke maatschappelijke vraagstukken met voldoende groeimogelijkheden

Wat was je vorige baan?
Service Monteur

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen en strategieën uitvinden voor de beurs.

Jennifer - Medewerker Klantcontact

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het onverwachte overlijden van mijn vader was mijn moeder genoodzaakt te verhuizen. Ik kwam in contact met een woningcorporatie om het een en ander in orde te maken. Ik ben dankbaar dat ik dit voor mijn moeder heb kunnen doen en wilde dit graag in mijn werk doorvoeren. Iets betekenen voor de medemens sluit goed aan bij Omthuis.

Wat was je vorige baan?
Customer Service gezeten als Kennisexpert.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd maak ik graag leuke uitstapjes met mijn gezin. Ik reis graag en houd ontzettend van lekker eten in goed gezelschap. Maar als we even niet weg hoeven, ben ik ook graag op de bank te vinden met het wegkijken van een goede film, een goed gevulde borrelplank en een heerlijk wijntje

Marleine - HR-medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis heb je de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen. Ik werk al meer dan 25 jaar bij Omthuis. Ik ben begonnen op de afdeling Bedrijfsvoering. Door diverse cursussen te volgen, heb ik verschillende taken mogen uitvoeren bij Bedrijfsvoering. Vanuit onze CAO hebben we een individueel loopbaanbudget, deze heb ik ingezet om de cursus HR te volgen. Dit vond ik zo leuk dat ik een carrière switch heb gemaakt binnen Omthuis en nu de functie van HR-medewerker uitvoer. Ik vind het ontzettend leuk om met alle collega’s contact te hebben op HR-gebied, maar een persoonlijk gesprekje is ook altijd gezellig!

Wat was je vorige baan?
Administratief Medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, fotograferen, fietsen, wandelen, tuinieren en fitness

Merijn - Coördinator Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier gaan werken omdat het een relatief kleine organisatie is waarin we dicht bij onze huurders staan. De lijntjes zijn intern en extern erg kort, en je kunt snel schakelen met collega’s en externe partijen. Doordat we een compacte organisatie zijn en veel vrijheid krijgen, kun je veel impact maken en echt wat betekenen voor de huurders.

Wat was je vorige baan?
Teamleider bij de klantenservice

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport graag: hardlopen, wielrennen, en zaalvoetbal. Verder kijk ik graag voetbal en ben ik veel met familie en vrienden.

Regina - HR-adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Per 1 januari 2023 ben ik bij Omthuis gestart als interim HR-adviseur. Bij Omthuis krijg je veel vrijheid om je werkzaamheden in te richten, passend bij wie je bent als persoon en je eigen ambities. Hierdoor kun je samen (verder) ontwikkelen, zowel gericht op je eigen loopbaan als op je team/afdeling. Omthuis is een fijne organisatie met mooie ambities, en toen mij werd gevraagd of ik interesse had in de functie van HR-adviseur, hoefde ik niet lang na te denken. Sinds 1 januari 2024 werk ik dan ook met veel plezier als vaste medewerker bij Omthuis!

Wat was je vorige baan?
Interim HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag actief bezig: wandelen en nieuwe plaatsen ontdekken. Daarnaast vind ik het leuk om te koken en bakken of om gezellig te borrelen op het terras.

Thera - Consulent Verhuur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In september 2023 ben ik begonnen als interimkracht bij Omthuis. Een paar maanden later kreeg ik de kans om in dienst te komen toen er een vacature vrijkwam. Mede dankzij de fijne collega’s voelde ik mij erg op mijn plek en heb ik ervoor gekozen om deze stap te zetten.

Wat was je vorige baan?
Consulent Verhuur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen met mijn man en zoontje van 2

Sollicitatieproces

Ontvangstbevestiging
± Binnen 3 werkdagen
Briefselectie (4-11-2024)
Eerste gespreksronde met collega's (7-11-2024)
Tweede gespreksronde met Manager Wonen en HR-adviseur (11-11-2024)
Referentiecheck + arbeidsvoorwaardengesprek met de HR-adviseur
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven