Coördinator Wonen

Tijdelijk gesloten

Coördinator Wonen

Omthuis Leusden

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 2 tot 5 jaar relevante werkervaring
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je hebt organisatorisch inzicht, analytische en communicatieve vaardigheden en een probleemoplossend vermogen
  • Je kunt medewerkers motiveren en coachen en je werkt afdelings- en organisatieoverstijgend
  • Je kunt werkzaamheden prioriteren, klantgericht handelen en bent resultaatgericht
  • Je toont initiatief en kunt oplossingsgericht werken

Wat krijg je?

  • €4.266 - €5.897 bruto (schaal J CAO Woondiensten) p/m o.b.v. een 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Dienstverband voor 1 jaar. Bij goed functioneren wordt het jaarcontract omgezet naar onbepaalde tijd
  • 36-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Ontwikkelmogelijkheden en opleidingen
  • Individueel loopbaanbudget (ILOB)
  • 2% eindejaarsuitkering, bruikleen van laptop en telefoon, vitaliteitsbudget en een goed pensioen via SPW
  • Mogelijkheid om deels thuis te werken (het werk is daarbij leidend)
  • Reiskosten- en thuiswerkvergoeding

Wat doe je?

  • 20% Het team coachen en aansturen
  • 20% Aan projecten werken
  • 20% Intern overleg
  • 20% Klachten afhandelen
  • 20% Processen verbeteren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Coördinator Wonen bij Omthuis ben je verantwoordelijk voor het leidinggeven aan het Klantcontactcentrum. Je zorgt voor de begeleiding en coaching van je teamleden. Je houdt voortdurend inzicht in de werkzaamheden binnen de afdeling, zodat je op de hoogte bent van de lopende zaken en de daarvoor verantwoordelijke personen. Hierdoor kun je knelpunten op tijd signaleren en verbetervoorstellen doen. Verder zorg je voor het opstellen van concrete doelstellingen en je coördineert de werkverdeling. Daarnaast neem je de leiding over, of draag je bij aan, verschillende afdelingsoverstijgende projecten die aansluiten bij jouw expertise en interesses.

Een belangrijk onderdeel van je rol is het effectief afhandelen van klachten. Je bent verantwoordelijk voor het volledige proces en zorgt ervoor dat bewoners met klachten op een zorgvuldige en gepaste manier worden geholpen. Daarnaast ben je betrokken bij zaken van de Geschillencommissie en de Huurcommissie. Binnen deze functie toon je initiatief en werk je op een oplossingsgerichte en zelfstandige wijze. Je bent in staat om je collega's binnen de organisatie te betrekken om zo goed mogelijk het belang van de organisatie en de huurders te begrijpen en te bedienen.

Je maakt deel uit van de afdeling Wonen en werkt intensief samen met de Manager Wonen en de andere Coördinator Wonen. Zij focust zich op de teams Verhuur, Verkoop en Bewonersparticipatie (in vastgoedprojecten). Samen met de andere coördinator organiseer je de werkzaamheden en leg je verbindingen over de verschillende projecten. Aangezien het Klantcontactcentrum zowel in Leusden als in Baarn hun werkzaamheden uitvoeren, verdeel je je aanwezigheid tussen beide vestigingen. Ook onderhoud je contacten met verschillende afdelingen binnen de organisatie, met als doel het oplossen van klachten en het succesvol uitvoeren van projecten.

Als je het leuk vindt om veel samen te werken met verschillende collega's en je een uitdaging vindt om strakke deadlines te behalen en met verschillende taken om te gaan, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Coördinator Wonen

Op een leuke werkdag heb je goede gesprekken met collega's, los je een langlopende klacht op en werk je efficiënt de administratieve taken af. In de middag spreek je een huurder die blij is met jouw snelle actie en je houdt je bezig met het verbeteren van processen.

Op een minder leuke werkdag heb je problemen met de telefoonlijn, waardoor je meteen aan de slag moet om dit op te lossen. Daarnaast moet je een boze huurder kalmeren die onverwacht aan de balie staat. Dit kost veel tijd, waardoor andere taken blijven liggen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Weekstart
    • Het team coachen en aansturen
    • Intern overleg
    • Klachten afhandelen
    • Processen verbeteren
    • Het team coachen en aansturen
    • Bila met een collega
    • Intern overleg
    • Klachten afhandelen
    • Klachten afhandelen
    • Processen verbeteren
    • Lunch
    • Teamoverleg
    • Aan projecten werken
    • Klachten afhandelen
    • Processen verbeteren
    • Bila met een collega
    • Aan projecten werken
    • Lunch
    • Het team coachen en aansturen
    • Aan projecten werken
    • Intern overleg
    • Intern overleg
    • Processen verbeteren
    • Lunch
    • Het team coachen en aansturen
    • Bila met een collega
    • Aan projecten werken
    • Intern overleg
    • Klachten afhandelen
    • Processen verbeteren

Voorbeeld uit de praktijk

Een huurder eist een schadevergoeding omdat de lekkage in de woning pas na drie maanden is opgelost. Wat doe je?

Het oplossen van het probleem heeft meer tijd gekost dan verwacht, aangezien de oorzaak niet makkelijk te achterhalen was. Je begrijpt goed dat de huurder recht heeft op een vergoeding en je neemt daarom contact op met de advocaat, waarbij je duidelijk uiteenzet wat er heeft gespeeld. Op basis van het advies van de advocaat stel je een voorstel op dat je aan de huurder wilt voorleggen. Dit voorstel bespreek je eerst met je Manager om te verifiëren of zij akkoord gaat. Het is belangrijk dat je goed onderbouwt waarom je de vergoeding wilt aanbieden en op welke gronden je vindt dat de huurder recht heeft op compensatie. Je krijgt enkele kritische vragen die tot diepere overwegingen leiden. In een gesprek met de huurder presenteer je het voorstel en zodra er akkoord is, zorg je ervoor dat de betaling wordt uitgevoerd en dat alles zorgvuldig wordt vastgelegd in de systemen.

Groeipad

Binnen Omthuis staat je loopbaan niet vast. Je wordt vanuit het Goede Gesprek gestimuleerd om na te denken over je eigen loopbaanwensen. We stimuleren het volgen van opleidingen, trainingen en/of coaching en vinden het belangrijk dat je in ieder geval bij blijft in je eigen vakgebied.

Coördinator Wonen

Werken bij Omthuis

Omthuis zet zich in de gemeenten Leusden, Baarn en omgeving in voor betaalbaar en kwalitatief wonen. Dit doen we vooral voor mensen met een lager inkomen. Wij vinden het belangrijk om goed bereikbaar en beschikbaar te zijn voor onze huurders. Wij onderscheiden ons door onze sterke lokale betrokkenheid bij onze huurders en de buurten en wijken waar zij wonen.

  • Vestiging in Baarn en Leusden
  • 50 medewerkers
  • 60% / 40%
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Kernwaarden: Dichtbij, Deskundig, Duidelijk, Duurzaam
  • Hybride werken is mogelijk (werk is leidend)

Collega's

Foto van medewerker Jannie
Foto van medewerker Gertjan
Foto van medewerker Jan
Foto van medewerker Jennifer
Foto van medewerker Marleine
Foto van medewerker Merijn
Foto van medewerker Regina
Foto van medewerker Thera

Jannie - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis is de rol van communicatieadviseur zeer veelzijdig. Ik heb contact met bijna alle afdelingen, wat zorgt voor een dynamische werkomgeving. Daarnaast ben ik zowel adviserend als uitvoerend bezig, waardoor ik direct kan inspelen op communicatiebehoeften en -strategieën. Juist die combinatie trekt mij aan.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij gemeente

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik hou van zeilen en ben van april tot en met oktober vaak op het water te vinden. Daarnaast doe ik aan krachtsport in combinatie met cardio en ga ik zeker drie keer per week stevig wandelen.

Gertjan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het hebben van contact met mensen, bezig zijn met vastgoed en techniek, en werken in een team in een relatief kleine en groene omgeving past goed bij mijn behoeften. Het bezig zijn met de (verbetering van) kwaliteit van onderhoud is ook super interessant

Wat was je vorige baan?
Timmerman

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, klussen en met mijn gezin op avontuur

Jan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Verantwoordelijke maatschappelijke vraagstukken met voldoende groeimogelijkheden

Wat was je vorige baan?
Service Monteur

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen en strategieën uitvinden voor de beurs.

Jennifer - Medewerker Klantcontact

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het onverwachte overlijden van mijn vader was mijn moeder genoodzaakt te verhuizen. Ik kwam in contact met een woningcorporatie om het een en ander in orde te maken. Ik ben dankbaar dat ik dit voor mijn moeder heb kunnen doen en wilde dit graag in mijn werk doorvoeren. Iets betekenen voor de medemens sluit goed aan bij Omthuis.

Wat was je vorige baan?
Customer Service gezeten als Kennisexpert.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd maak ik graag leuke uitstapjes met mijn gezin. Ik reis graag en houd ontzettend van lekker eten in goed gezelschap. Maar als we even niet weg hoeven, ben ik ook graag op de bank te vinden met het wegkijken van een goede film, een goed gevulde borrelplank en een heerlijk wijntje

Marleine - HR-medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis heb je de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen. Ik werk al meer dan 25 jaar bij Omthuis. Ik ben begonnen op de afdeling Bedrijfsvoering. Door diverse cursussen te volgen, heb ik verschillende taken mogen uitvoeren bij Bedrijfsvoering. Vanuit onze CAO hebben we een individueel loopbaanbudget, deze heb ik ingezet om de cursus HR te volgen. Dit vond ik zo leuk dat ik een carrière switch heb gemaakt binnen Omthuis en nu de functie van HR-medewerker uitvoer. Ik vind het ontzettend leuk om met alle collega’s contact te hebben op HR-gebied, maar een persoonlijk gesprekje is ook altijd gezellig!

Wat was je vorige baan?
Administratief Medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, fotograferen, fietsen, wandelen, tuinieren en fitness

Merijn - Coördinator Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier gaan werken omdat het een relatief kleine organisatie is waarin we dicht bij onze huurders staan. De lijntjes zijn intern en extern erg kort, en je kunt snel schakelen met collega’s en externe partijen. Doordat we een compacte organisatie zijn en veel vrijheid krijgen, kun je veel impact maken en echt wat betekenen voor de huurders.

Wat was je vorige baan?
Teamleider bij de klantenservice

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport graag: hardlopen, wielrennen, en zaalvoetbal. Verder kijk ik graag voetbal en ben ik veel met familie en vrienden.

Regina - HR-adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Per 1 januari 2023 ben ik bij Omthuis gestart als interim HR-adviseur. Bij Omthuis krijg je veel vrijheid om je werkzaamheden in te richten, passend bij wie je bent als persoon en je eigen ambities. Hierdoor kun je samen (verder) ontwikkelen, zowel gericht op je eigen loopbaan als op je team/afdeling. Omthuis is een fijne organisatie met mooie ambities, en toen mij werd gevraagd of ik interesse had in de functie van HR-adviseur, hoefde ik niet lang na te denken. Sinds 1 januari 2024 werk ik dan ook met veel plezier als vaste medewerker bij Omthuis!

Wat was je vorige baan?
Interim HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag actief bezig: wandelen en nieuwe plaatsen ontdekken. Daarnaast vind ik het leuk om te koken en bakken of om gezellig te borrelen op het terras.

Thera - Consulent Verhuur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In september 2023 ben ik begonnen als interimkracht bij Omthuis. Een paar maanden later kreeg ik de kans om in dienst te komen toen er een vacature vrijkwam. Mede dankzij de fijne collega’s voelde ik mij erg op mijn plek en heb ik ervoor gekozen om deze stap te zetten.

Wat was je vorige baan?
Consulent Verhuur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen met mijn man en zoontje van 2

Sollicitatieproces

Ontvangstbevestiging
± 3 werkdagen
Briefselectie
Eerste gespreksronde met collega's (20-02-2025)
Referentiecheck en assessment
Tweede gespreksronde met collega's en Manager Wonen (en optioneel een derde gesprek) (03-03-2025)
Arbeidsvoorwaardengesprek met de HR Adviseur
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven