Medewerker Huur- en Bedrijfsadministratie

Vacature gesloten

Medewerker Huur- en Bedrijfsadministratie

Omthuis Leusden

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • 2 tot 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Ervaring met Dynamics Empire Online en kennis van huur-, crediteuren- en debiteurenadministratie
  • Sterk in Excel en kennis van automatisering
  • Cijfermatig inzicht en vaardigheden om rapportages op te stellen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je kunt nauwkeurig en zelfstandig werken
  • Je hebt een analytisch en probleemoplossend vermogen

Wat krijg je?

  • €3.405 - €4.278 (schaal G CAO Woondiensten) bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek(afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Dienstverband voor 1 jaar. Bij goed functioneren wordt het jaarcontract omgezet naar onbepaalde tijd
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Ontwikkelmogelijkheden en opleidingen
  • Individueel loopbaanbudget (ILOB)
  • 2% eindejaarsuitkering
  • Laptop en telefoon in bruikleen
  • Mogelijkheid om deels thuis te werken (het werk is daarbij leidend)
  • Vitaliteitsbudget
  • Reiskosten- en thuiswerkvergoeding
  • Goed pensioen vanuit SPW

Wat doe je?

  • 60% Financiële administratie uitwerken
  • 30% Huuradministratie verwerken
  • 10% Overige werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Jan Wim Koelewijn

Manager Bedrijfsvoering

Vacature

Als Medewerker Huur- en Bedrijfsadministratie bij Omthuis zorg jij ervoor dat de administratieve processen tot in de puntjes geregeld zijn. Je bent verantwoordelijk voor de verwerking van één of meerdere sub-administraties en je houd je bezig met uiteenlopende taken zoals het verwerken van bankafschriften en het beheren van de debiteuren- en crediteurenadministratie. Je speelt een belangrijke rol in het huuradministratieproces. Denk aan het uitvoeren van het jaarlijkse huurverhogingsbeleid, het opstellen van de eindafrekening voor vertrekkende huurders en het beheren van de basisadministratie van onze woningen. Ook ondersteun je interne en externe partijen met informatievoorziening.

Je komt te werken op onze afdeling Financiën/Bedrijfsvoering, samen met acht andere collega’s. Er is veel ruimte voor samenwerking, eigen initiatief en het meedenken in projecten.

Als je het leuk vindt om met cijfers te werken en je het niet erg vindt om met veel verschillende deadlines te werken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medewerker Huur- en Bedrijfsadministratie

Op een leuke werkdag kun je al je taken afronden en collega's ondersteunen bij verschillende vraagstukken.

Op een minder leuke werkdag kom je door veel ad hoc verzoeken niet toe aan je reguliere en geplande taken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Financiële administratie uitwerken
    • Lunch
    • Eindafrekening huurder opstellen
    • Onvolkomenheden in het verhuurmutatieproces signaleren
    • Overige werkzaamheden uitvoeren
    • Huuradministratie verwerken
    • Financiële administratie uitwerken
    • Basisadministratie bijwerken
    • Huurprijzen controleren
    • Huuradministratie verwerken
    • Lunch
    • Huuradministratie verwerken
    • Eindafrekening huurder opstellen
    • Administratie van de huurdersorganisatie verwerken
    • Crediteuren- en debiteurenadministratie uitvoeren
    • Kosten aan huurders doorbelasten
    • Lunch
    • Financiële administratie uitwerken
    • Basisadministratie bijwerken
    • Bij beheer kantoorautomatisering ondersteunen
    • Eindafrekening huurder opstellen

Voorbeeld uit de praktijk

Een huurder heeft een aanmaning ontvangen, terwijl de huur net is betaald. Hoe pak je dit aan?

Je zoekt uit of de betaling van de huurder is ontvangen en correct is geboekt. Wanneer je alles hebt gecontroleerd, geef je terugkoppeling aan de huurder en geef je aan dat de betaling goed is ontvangen en dat deze en de aanmaning elkaar hebben gekruist.

Groeipad

Bij Omthuis zijn we veel bezig met het investeren in de (zelf)ontwikkeling om zowel de individuele groei als de groei van het team te bevorderen. De cultuur van voortdurende ontwikkeling en groei wordt constant gestimuleerd. Onze medewerkers worden aangemoedigd om nieuwe vaardigheden te leren, kennis te delen en hun loopbaan actief te vormen. We geloven dat deze investering bijdraagt aan de versterking en vooruitgang van ons team en onze organisatie als geheel. Iedere medewerker bouwt een individueel loopbaanbudget (ILOB) en alle medewerkers besteden minimaal 12 uur per jaar aan hun eigen ontwikkeling.

Medewerker Huur- en Bedrijfsadministratie

Werken bij Omthuis

Omthuis zet zich in de gemeenten Leusden, Baarn en omgeving in voor betaalbaar en kwalitatief wonen. Dit doen we vooral voor mensen met een lager inkomen. Wij vinden het belangrijk om goed bereikbaar en beschikbaar te zijn voor onze huurders. Wij onderscheiden ons door onze sterke lokale betrokkenheid bij onze huurders en de buurten en wijken waar zij wonen.

  • Vestiging in Baarn en Leusden
  • 50 medewerkers
  • 60% / 40%
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Kernwaarden: Dichtbij, Deskundig, Duidelijk, Duurzaam
  • Hybride werken is mogelijk (werk is leidend)

Collega's

Foto van medewerker Ellen
Foto van medewerker Jannie
Foto van medewerker Gertjan
Foto van medewerker Jan
Foto van medewerker Jennifer
Foto van medewerker Marleine
Foto van medewerker Merijn
Foto van medewerker Regina
Foto van medewerker Thera

Ellen - Administratief Medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een sociale omgeving past goed bij mij. Met de werkvelden bouwkunde, vastgoed, verduurzamen en kwaliteit heb ik affiniteit. In een werkomgeving met afwisseling tussen samenwerken en zelfstandig werken kom ik het best tot mijn recht. Een prima match!

Wat was je vorige baan?
Kennisspecialist

Wat doe je in je vrije tijd?
Afwisseling tussen inspannen en ontspannen: hardlopen, wandelen, werken in de tuin, lezen en haken

Jannie - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis is de rol van communicatieadviseur zeer veelzijdig. Ik heb contact met bijna alle afdelingen, wat zorgt voor een dynamische werkomgeving. Daarnaast ben ik zowel adviserend als uitvoerend bezig, waardoor ik direct kan inspelen op communicatiebehoeften en -strategieën. Juist die combinatie trekt mij aan.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij gemeente

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik hou van zeilen en ben van april tot en met oktober vaak op het water te vinden. Daarnaast doe ik aan krachtsport in combinatie met cardio en ga ik zeker drie keer per week stevig wandelen.

Gertjan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het hebben van contact met mensen, bezig zijn met vastgoed en techniek, en werken in een team in een relatief kleine en groene omgeving past goed bij mijn behoeften. Het bezig zijn met de (verbetering van) kwaliteit van onderhoud is ook super interessant

Wat was je vorige baan?
Timmerman

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, klussen en met mijn gezin op avontuur

Jan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Verantwoordelijke maatschappelijke vraagstukken met voldoende groeimogelijkheden

Wat was je vorige baan?
Service Monteur

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen en strategieën uitvinden voor de beurs.

Jennifer - Medewerker Klantcontact

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het onverwachte overlijden van mijn vader was mijn moeder genoodzaakt te verhuizen. Ik kwam in contact met een woningcorporatie om het een en ander in orde te maken. Ik ben dankbaar dat ik dit voor mijn moeder heb kunnen doen en wilde dit graag in mijn werk doorvoeren. Iets betekenen voor de medemens sluit goed aan bij Omthuis.

Wat was je vorige baan?
Customer Service gezeten als Kennisexpert.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd maak ik graag leuke uitstapjes met mijn gezin. Ik reis graag en houd ontzettend van lekker eten in goed gezelschap. Maar als we even niet weg hoeven, ben ik ook graag op de bank te vinden met het wegkijken van een goede film, een goed gevulde borrelplank en een heerlijk wijntje

Marleine - HR-medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis heb je de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen. Ik werk al meer dan 25 jaar bij Omthuis. Ik ben begonnen op de afdeling Bedrijfsvoering. Door diverse cursussen te volgen, heb ik verschillende taken mogen uitvoeren bij Bedrijfsvoering. Vanuit onze CAO hebben we een individueel loopbaanbudget, deze heb ik ingezet om de cursus HR te volgen. Dit vond ik zo leuk dat ik een carrière switch heb gemaakt binnen Omthuis en nu de functie van HR-medewerker uitvoer. Ik vind het ontzettend leuk om met alle collega’s contact te hebben op HR-gebied, maar een persoonlijk gesprekje is ook altijd gezellig!

Wat was je vorige baan?
Administratief Medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, fotograferen, fietsen, wandelen, tuinieren en fitness

Merijn - Coördinator Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier gaan werken omdat het een relatief kleine organisatie is waarin we dicht bij onze huurders staan. De lijntjes zijn intern en extern erg kort, en je kunt snel schakelen met collega’s en externe partijen. Doordat we een compacte organisatie zijn en veel vrijheid krijgen, kun je veel impact maken en echt wat betekenen voor de huurders.

Wat was je vorige baan?
Teamleider bij de klantenservice

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik sport graag: hardlopen, wielrennen, en zaalvoetbal. Verder kijk ik graag voetbal en ben ik veel met familie en vrienden.

Regina - HR-adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Per 1 januari 2023 ben ik bij Omthuis gestart als interim HR-adviseur. Bij Omthuis krijg je veel vrijheid om je werkzaamheden in te richten, passend bij wie je bent als persoon en je eigen ambities. Hierdoor kun je samen (verder) ontwikkelen, zowel gericht op je eigen loopbaan als op je team/afdeling. Omthuis is een fijne organisatie met mooie ambities, en toen mij werd gevraagd of ik interesse had in de functie van HR-adviseur, hoefde ik niet lang na te denken. Sinds 1 januari 2024 werk ik dan ook met veel plezier als vaste medewerker bij Omthuis!

Wat was je vorige baan?
Interim HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag actief bezig: wandelen en nieuwe plaatsen ontdekken. Daarnaast vind ik het leuk om te koken en bakken of om gezellig te borrelen op het terras.

Thera - Consulent Verhuur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In september 2023 ben ik begonnen als interimkracht bij Omthuis. Een paar maanden later kreeg ik de kans om in dienst te komen toen er een vacature vrijkwam. Mede dankzij de fijne collega’s voelde ik mij erg op mijn plek en heb ik ervoor gekozen om deze stap te zetten.

Wat was je vorige baan?
Consulent Verhuur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen met mijn man en zoontje van 2

Sollicitatieproces

Ontvangstbevestiging
Briefselectie
Eerste gespreksronde met collega's
Tweede gespreksronde met collega's en Manager Bedrijfsvoering
Referentiecheck + arbeidsvoorwaardengesprek met de HR-adviseur
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Terug naar boven