Regisseur VvE Beheer

Solliciteer voor 21-03-25

Regisseur VvE Beheer

Omthuis Leusden

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau op eigen vakgebied
  • 2 tot 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Kennis van de werking van VvE’s en splitsingsaktes
  • Proces- en probleemoplossend vermogen en juridisch en financieel inzicht
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je werkt zelfstandig, je bent resultaatgericht, klantgericht en besluitvaardig

Wat krijg je?

  • €4.088 - €5.376 (Schaal I CAO Woondiensten) bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Eerst een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren
  • 24-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Ontwikkelmogelijkheden en opleidingen (o.a. gebruik van De Corporatie Academie)
  • Individueel loopbaanbudget (ILOB)
  • 8% vakantiegeld, 2% eindejaarsuitkering, laptop en telefoon (in bruikleen), vitaliteitsbudget, reiskosten- en thuiswerkvergoeding en SPW-pensioen
  • Mogelijkheid om deels thuis te werken (het werk is daarbij leidend)

Wat doe je?

  • 30% Beheer uitvoeren
  • 20% Administratie verwerken
  • 15% Advies en voorlichting geven
  • 15% Financiële analyse uitvoeren
  • 10% Beleid ontwikkelen en evalueren
  • 10% Procesverbetering signaleren en implementeren
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Regisseur VvE Beheer bij Omthuis ben je verantwoordelijk voor het beheer van VvE’s en het ondersteunen van de betrokken partijen, zoals VvE-beheerders en eigenaren. Je signaleert de wensen en behoeften van de VvE-beheerders en lost knelpunten op. Ook neem je deel aan VvE-vergaderingen namens de corporatie en draag je bij aan een tijdige en juiste besluitvorming. Verder geef je advies en voorlichting aan (toekomstige) bestuurders en eigenaren van VvE’s. Je zorgt daarnaast voor een goede afstemming tussen interne afdelingen en stakeholders binnen Vastgoed, Bedrijfsvoering/Financiën en Wonen.

Je bent verantwoordelijk voor de administratie, registreert en bewaakt klantgegevens en levert informatie voor begrotingen en jaarrekeningen. Daarbij analyseer je financiële gegevens en adviseer je over het behalen van onderhouds-, duurzaamheids- en leefbaarheidsdoelstellingen. Je werkt zelfstandig en neemt initiatief om het VvE-beheer zo soepel mogelijk te laten verlopen. Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van beleid gericht op het toekomstbestendig beheer van VvE’s, met oog voor duurzaamheid en juridische kaders. Verder implementeer je beleids- en procesverbeteringen en waarborg je dat opdrachten die bij een VvE horen, door de beheerder van de VvE zelf worden opgepakt.

Je komt te werken binnen het team Wonen, waar je intensief samenwerkt met collega’s die verantwoordelijk zijn voor verhuur, verkoop, dagelijks- en mutatieonderhoud, frontoffice, sociaal beheer, participatie en wijkbeheer. Samen met het team zorg je voor een uitstekende dienstverlening aan onze VvE's en bewoners. Hierbij focus je op het continu verbeteren van processen en het hanteren van een duurzame, klantgerichte benadering.

Als je het leuk vindt om te regelen, coördineren en af te stemmen, en je het een uitdaging vindt om zowel praktische zaken als strategische vastgoedvraagstukken aan te pakken met oog voor de lange termijn, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Regisseur VvE Beheer

Op een leuke werkdag heb je een ALV die soepel verloopt, waarbij de leden tevreden zijn over het proces. Samen met je collega's heb je grote stappen gezet in het verder brengen van planmatig onderhoud binnen een VvE-project.

Op een minder leuke werkdag merk je dat de afgesproken acties met de VvE-beheerder niet zo snel worden opgepakt als gehoopt. Dit zorgt voor enige vertraging, maar je zet alles op alles om het alsnog vlot te laten verlopen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
  • 20:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt een gesprek met het bestuur van een VvE waarin ze de geplande onderhoudswerkzaamheden bespreken, omdat jij de groot-eigenaar bent van het gebouw. Wat doe je?

Je luistert naar de zorgen van het VvE-bestuur en denkt actief mee over het aanvragen van de juiste offertes. Je doet suggesties voor geschikte leveranciers en bespreekt het proces met het bestuur, met het aanbestedingsbeleid van Omthuis in gedachten. Na het overleg informeer je je vastgoedcollega's over de situatie, zodat zij op de hoogte zijn. Vervolgens stuur je een terugkoppeling naar de wijkbeheerders en opzichters, zodat alle betrokkenen goed geïnformeerd zijn over de geplande werkzaamheden en de volgende stappen. Op deze manier zorg je voor een transparante en goed gecoördineerde aanpak.

Groeipad

Bij Omthuis zijn we veel bezig met het investeren in de (zelf)ontwikkeling om zowel de individuele groei als de groei van het team te bevorderen. De cultuur van voortdurende ontwikkeling en groei wordt constant gestimuleerd. Onze medewerkers worden aangemoedigd om nieuwe vaardigheden te leren, kennis te delen en hun loopbaan actief te vormen. We geloven dat deze investering bijdraagt aan de versterking en vooruitgang van ons team en onze organisatie als geheel. Iedere medewerker bouwt een individueel loopbaanbudget (ILOB) en alle medewerkers besteden minimaal 12 uur per jaar aan hun eigen ontwikkeling.

Regisseur VvE Beheer

Werken bij Omthuis

Omthuis zet zich in de gemeenten Leusden, Baarn en omgeving in voor betaalbaar en kwalitatief wonen. Dit doen we vooral voor mensen met een lager inkomen. Wij vinden het belangrijk om goed bereikbaar en beschikbaar te zijn voor onze huurders. Wij onderscheiden ons door onze sterke lokale betrokkenheid bij onze huurders en de buurten en wijken waar zij wonen.

  • Vestiging in Baarn en Leusden
  • 60 medewerkers
  • 60% / 40%
  • Gem. leeftijd 47 jaar
  • Kernwaarden: Dichtbij, Deskundig, Duidelijk, Duurzaam
  • Hybride werken is mogelijk (werk is leidend)

Collega's

Foto van medewerker Jannie
Foto van medewerker Gertjan
Foto van medewerker Jan
Foto van medewerker Jennifer
Foto van medewerker Marleine
Foto van medewerker Regina
Foto van medewerker Thera

Jannie - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis is de rol van communicatieadviseur zeer veelzijdig. Ik heb contact met bijna alle afdelingen, wat zorgt voor een dynamische werkomgeving. Daarnaast ben ik zowel adviserend als uitvoerend bezig, waardoor ik direct kan inspelen op communicatiebehoeften en -strategieën. Juist die combinatie trekt mij aan.

Wat was je vorige baan?
Communicatieadviseur bij gemeente

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik hou van zeilen en ben van april tot en met oktober vaak op het water te vinden. Daarnaast doe ik aan krachtsport in combinatie met cardio en ga ik zeker drie keer per week stevig wandelen.

Gertjan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het hebben van contact met mensen, bezig zijn met vastgoed en techniek, en werken in een team in een relatief kleine en groene omgeving past goed bij mijn behoeften. Het bezig zijn met de (verbetering van) kwaliteit van onderhoud is ook super interessant

Wat was je vorige baan?
Timmerman

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, klussen en met mijn gezin op avontuur

Jan - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Verantwoordelijke maatschappelijke vraagstukken met voldoende groeimogelijkheden

Wat was je vorige baan?
Service Monteur

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen en strategieën uitvinden voor de beurs.

Jennifer - Medewerker Klantcontact

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na het onverwachte overlijden van mijn vader was mijn moeder genoodzaakt te verhuizen. Ik kwam in contact met een woningcorporatie om het een en ander in orde te maken. Ik ben dankbaar dat ik dit voor mijn moeder heb kunnen doen en wilde dit graag in mijn werk doorvoeren. Iets betekenen voor de medemens sluit goed aan bij Omthuis.

Wat was je vorige baan?
Customer Service gezeten als Kennisexpert.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd maak ik graag leuke uitstapjes met mijn gezin. Ik reis graag en houd ontzettend van lekker eten in goed gezelschap. Maar als we even niet weg hoeven, ben ik ook graag op de bank te vinden met het wegkijken van een goede film, een goed gevulde borrelplank en een heerlijk wijntje

Marleine - HR-medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Omthuis heb je de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen. Ik werk al meer dan 25 jaar bij Omthuis. Ik ben begonnen op de afdeling Bedrijfsvoering. Door diverse cursussen te volgen, heb ik verschillende taken mogen uitvoeren bij Bedrijfsvoering. Vanuit onze CAO hebben we een individueel loopbaanbudget, deze heb ik ingezet om de cursus HR te volgen. Dit vond ik zo leuk dat ik een carrière switch heb gemaakt binnen Omthuis en nu de functie van HR-medewerker uitvoer. Ik vind het ontzettend leuk om met alle collega’s contact te hebben op HR-gebied, maar een persoonlijk gesprekje is ook altijd gezellig!

Wat was je vorige baan?
Administratief Medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, fotograferen, fietsen, wandelen, tuinieren en fitness

Regina - HR-adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Per 1 januari 2023 ben ik bij Omthuis gestart als interim HR-adviseur. Bij Omthuis krijg je veel vrijheid om je werkzaamheden in te richten, passend bij wie je bent als persoon en je eigen ambities. Hierdoor kun je samen (verder) ontwikkelen, zowel gericht op je eigen loopbaan als op je team/afdeling. Omthuis is een fijne organisatie met mooie ambities, en toen mij werd gevraagd of ik interesse had in de functie van HR-adviseur, hoefde ik niet lang na te denken. Sinds 1 januari 2024 werk ik dan ook met veel plezier als vaste medewerker bij Omthuis!

Wat was je vorige baan?
Interim HR-adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag actief bezig: wandelen en nieuwe plaatsen ontdekken. Daarnaast vind ik het leuk om te koken en bakken of om gezellig te borrelen op het terras.

Thera - Consulent Verhuur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In september 2023 ben ik begonnen als interimkracht bij Omthuis. Een paar maanden later kreeg ik de kans om in dienst te komen toen er een vacature vrijkwam. Mede dankzij de fijne collega’s voelde ik mij erg op mijn plek en heb ik ervoor gekozen om deze stap te zetten.

Wat was je vorige baan?
Consulent Verhuur

Wat doe je in je vrije tijd?
Leuke dingen met mijn man en zoontje van 2

Sollicitatieproces

Ontvangstbevestiging (binnen 3 werkdagen)
Briefselectie (25-03-2025)
Eerste gespreksronde met collega's (01-04-2025)
Tweede gespreksronde met collega’s en Manager Wonen op 8-04-2025 (en optioneel een derde gesprek en/of assessment)
Referentiecheck + arbeidsvoorwaardengesprek met de HR-adviseur
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven